jump to navigation

Script Makhluk Allah March 2, 2010

Posted by anakpakcikmuhsin in renungan masa kini.
trackback

Manusia – Eh, dah subuh dah?

Malaikat – bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu …..

 Syaitan – Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini…awal lagi nie?.zzzzzzzz

 Manusia – Nak makan, laparlah ??

 Malaikat – Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah… ..

 Syaitan – Ahh, tak payahla… dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? …..

 Manusia – Hari ni nak pakai apa ye?

 Malaikat – Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..

 Syaitan – Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

 Manusia – Alamak, dah lewat!

Malaikat – Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..

Syaitan – Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

 Manusia – Azan sudah kedengaran.. …..

Malaikat – Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan

 Syaitan – Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii selagi x abes waktu solat still ok lagi..

 Manusia – Eh, eh… tak boleh tengok ini, berdosa…

 Malaikat – Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan Mengetahui !

Syaitan – Perggghh… best tu… . rugi ooo kalau tak tengok nie..

 Manusia – Saudaraku sedang melakukan dosa

 Malaikat – Wahai anak Adam, cegahla ia..

 Syaitan – Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh! …

 Manusia – Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain

 Malaikat – Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..

Syaitan – Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2… pandai2lah?

 Manusia – aku telah berdosa..

Malaikat – Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .

Syaitan – Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat… lagipun muda hanya sekali….rugila. …… (kalau sempatla)

Manusia – Kalau pergi, mesti seronok!

 Malaikat – Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu …..

 Syaitan – Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu…Jomlahhh. .

Manusia – Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.

Malaikat – Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu…

Syaitan – Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu….

Advertisements

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: